Асаблівасці нацыяналізацыі творчасці.
Апублікавана
у
Пясочніца
Назіраючы за тэндэнцыяй набліжэння і ўзбагачэння сучаснай беларускай культуры сродкамі этнічнай я маю некалькі думак на гэты конт, якія можна лёгка практычна выкарыстоўваць для ўніфікацыі свайго гурта:
Гэта першая партыя парад якія маю казаць вам, шаноўныя сябры.
наступны допіс будзе, мабыць, пра культурніцкія праекты ў нас і за мяжой праз якія было б варта прабівацца, альбо пра візуалізацыю сваіх выступленняў, стварэнне каларытнага эпатажу на сцэне.
*Прашу па магчымасці рэдагаваць мяне пры занясенні допісу не ў тую секцыю сайта.
- Далучэнне элементаў народнай музыкі робіць гучанне ўнікальным, але ёсць свае моманты — большасць абірае толькі дуду, што па першае не застаўляе ніякага іншага адчування акрамя таго, што музыка з-за яе адной адразу ператвараецца ў фольк.
Несумленна забыліся на ліру, цымбалы, шматлікія варыяцыі духавых інструмэнтаў, нават на габрэйскую скрыпачку.
Лічыце што гэта проста жалоба аб тым што «беларусаў крыўдзяць»? Дык не, гэта падказка як проста і без шматлікіх укладанняў прыдаць гучанну гурта асаблівае, яшчэ нідзе не засвечанае адценне — дастаткова проста выкарыстаць незадзейсненыя інструмэнты ў новым для іх накірунку, часам нават лепш выкарыстоўваючы электрычнасць (хто чуў электрагуслі — той мяне зразумее). - Гучанне беларускай мовы як інструмэнта, сваеасаблівага і не падобнага да іншых, а таксама не забываемся што мова — другая ў свеце па мілагучнасці.
Гэты пункт звязаны з шэрагам турбот: а) граматныя тэксты, б) вакаліст які добра валодае мовай, в) падгонка гучання слова да сумяшчальнасці з музыкай, неабходна свежая плыня эксперыментаў не толькі са значэннем тэкстаў, але і з іх гучаннем. - Беларуская клясічная паэзія. Выкарыстанне ўжо гатовых файных тэкстаў, сумяшчаючы аўтарскія правы і папулярызацыю культуры. На прыкладзе «Белай яблыні грому» — праекта Лявона Вольскага мы бачым што зрабіць з Беларускіх клясікаў добры «хэві-метал» магчыма, і выходзіць вельмі файна. Калі звярнуцца да не ўсеагульна вядомых паэтаў — прастора для выкарыстання проста неаб'емная.Таксама гэта шлях да таго, каб прыстасавацца да мерапрыемстваў прысвечаных беларускай культуры, знайсці яшчэ адзін шлях папулярызацыі сваёй творчасці і цяжкай музыкі ў масы.
Гэта першая партыя парад якія маю казаць вам, шаноўныя сябры.
наступны допіс будзе, мабыць, пра культурніцкія праекты ў нас і за мяжой праз якія было б варта прабівацца, альбо пра візуалізацыю сваіх выступленняў, стварэнне каларытнага эпатажу на сцэне.
*Прашу па магчымасці рэдагаваць мяне пры занясенні допісу не ў тую секцыю сайта.
5 каментароў
Можаш стварыць свой блог: напісаць -> Стварыць блог
Блог — зараз ствараю) дзякуй мо, бо раней адказвала што не маю правоў на гэта.)
Думка не новая, прыходзяць да яе з розных бакоў розныя людзі нават без знешняга ўдзелу, але ж я лічу трэба стымуляваць маладыя гурты на выкарыстанне дадзеных «корак», каб узбагаціць малую сцэну нашую)
Блог — зараз ствараю) дзякуй мо, бо раней адказвала што не маю правоў на гэта.)
п.с. узгадаў, а не «успомніў», аповЕд, замест «ездзіў» лепш выкарыстаць — вандраваў.
будзьма Беларусамі :)
Гэтая змена тычыцца знешняга боку музыкі, а не сутнасці. Сутнасць музыкі — ноты, лады, рытмічныя малюнкі, пабудова кампазіцыі.
Зварот да нацыянальных музычных прынцыпаў — куды больш грунтоўная нацыяналізацыя, гэтым таксама трэба займацца. Вялікіх укладанняў гэта таксама не патрабуе.
Бо граць звычайныя мадэрновыя песні, замяніўшы якісь інструмент на цымбалы — гэта тое самае, што прымусіць супрацоўнікаў Макдональдса размаўляць па-беларуску, пакінуўшы некранутым усё астатняе.
сутнасць не чапаю. без як няма сэнсу і маркетынг далучаць — мы ж з вамі не прадвіжэннем questpistols займацца плануем.
Без сутнасці ня мае сэнсу прабівацца, і мы ўсе ведаем як цяжка прабівацца сярод масы талентаў і безталенавітых.
Гэта адна з шматлікіх магчымых падказак што далучаць да гучання, як займець свой запамінальны момант.
Лічы гэта маркеталагічным прыдаткам, ды не інструмэнтам-панацэяй.
пра выкарыстанне аўтэнтыкі дакументальна-музычнай хацеў напісаць пазней, але неяк рукі адыйшлі на іншыя справы.
калі цікава — можна дарэчы сабрацца ды даслаць каго ў архіў Віленскі ды Варшаўскі, у каго Шэнген ёсць, каб адсканавалі матэрыялы архіўныя вывезеныя. Ніхто туды не пусціць скажаце? А вось ведаем шляхі. Праз фонд можам аформіць чалавека як навукоўца-даследвальніка які для прац фонда ў архіў павінен патрапіць. Калі цікавая тэма — дасылай лісты на фарпошту.