"К"Харалуг, працуем над памылкамі. Ч.1
Апублікавана
у
Рэпартажы
Хочацца адразу адзначыць — на канцэрты я зрэдку хаджу дзеля музыкі. Часцей — за тым каб паглядзець на жывых музыкаў, на іх паводзіны, на памылкі. На памылкі гукавікоў і гуртоў, на паводзіны людзей. Таму ў гэтай нататке не будзе ні ўсхвалення, ні захаплення, анічога добрага. Толькі крытыка ды адзначэнне што дрэнна, а што дрэнна, але не смяротна.
Гук, о настальгія, нібы ў Юле гадоў гэдак 7 таму. Не для металу. Не для скрыму ці гроўла — ён прызначаны для мілагучных спеваў і таго што адбывалася на сцэне апаратура не вытрымлівала.
Дык вось тут маем тое ж самае. Хлопцы, канешне, першы раз, але ўспаміны дзяцінства не сыходзілі з думак. Нешта саромячыся ціхенька распавядаюць пра тое што песні пра ліцвінаў, пра полымя… а потым хоба і выдаюць моцны гук, ды адпрацаваную музыку.
Шкада што на гэтай апаратуры яны зліваліся ў кашу з голасу, гітары ды барабану. Між тым вылучыць нешта з гэтае кашы было складана. Хлопцам парада — вучыце вакаліста спяваць. Усё-роўна першыя гады граць прыйдзецца ў маленькіх памяшканнях, і такі голас айчынныя слабенькія мікрафоны не перадаюць, а змешваюць у лайно апасля адметнай колькасці дэцыбел. У такіх выпадках лепш праспяваць.
І нічога дрэннага не будзе, бо тэксты добрыя і кладуцца на распеў гэтаксама выдатна (Атрымаецца такі лагодны «Зніч» у выніку, чым дрэнна?).
Наступны адмоўны пункт — нічога не робіцца на сцэне. Хлопцы стаяць, граюць, тэхнічна граюць добрую музыку, але ж акрамя дзяўчыны на стукачыках глядзець няма на што, а шкада.
І за гэтай справай незаўважна пачалося «полымя вышэй» якое я загадзя праслухаў і дадаў у плэйліст, але, нажаль, каб не абвесцілі на канцэрце не пазнаў бы недзе да сярэдзіны. Звычайна, калі зачыняеш адно вуха на загружаных хвалях, пачынаеш чуць дзе што ды як грае. Зачыняю. Чую разборліва кашу і бас пасярод яе. Не грайце метал у Салтайме, ну калі ласка…
Апошняя спроба разварушыць публіку (да гэтага канешне таньчылі, але ж неяк яшчэ цвяроза) з'явілася рэалізацыяй нямецкага Рамштайн, з іх хітом «Похва», альбо «Pussy». Разварушыла народ, але канчаткова згвалдзіла мае вушы. Часам лепш спяваць чым…
Гэткі ТГЕ па-беларуску, піўфольк гэта добра, але там складана быць арыгінальным. (Тое ж самае ў акустыцы ды на дзень св. Патрыка — на руках бы носіў).
І толькі настрой палепшыўся як хлопцы разыграліся, разварушыліся… і пачалі граць грамчэй зліўшы гук у тую ж кашу што й у першага гурта. Выйшаў папаліць. Вяртаюся — чую КіШ, дакладна матыў чую… а хлопцы ўжо на маскальскую перайшлі…
Не гожа. Трымайце стылістыку. Каб быць арыгінальным не трэба рабіць трэш. Стварыце вобраз і яго прытрымлівайцеся, і тое датычыцца і мовы, і азбдаблення выступу (піўны фольк не граецца ў звычайных уборах, трэ нешта каларытна-алкагальнае!), і мовы. Ідэя шмат чаго каштуе.
Спробы не ідуць дарма (хлопцы вучыцеся) і гук атрымліваецца лепшы, мабыць, за канцэрт менавіта ў Вэйстлэндаў. Трэш-угар, развязаныя скокі па сцэне, каларытны лідар — маюць тое што патрэбна для каларыту менавіта гэтага гурта, і яно працуе.
Дэзняк такі дэзняк, што яго сапсаваць канешне нават на такой апаратуры амаль немагчыма (былі выпадкі, але не гэты). Тое чаго не хапала па гучанні замянілі выступам, а не хапала шмат чаго. Напрыклад чуць гітары асобна ў зале было б добра. Тая ж каша, але добра гучала.
Варта ды Кліч — у наступнай частцы.
0. Клуб Салтайм
Сам Салтайм — гэта кавярня, у якой будзе добра граць нейкаму кабарэ ці джазбэнду. Танцпола фактычна няма, гэта прастора дзе павінен хадзіць тамада, а сёння замест яго стаялі мэталісты. Трохі запаўнення да першага гурта — і клюб адразу нязручны для перамяшчэння.Гук, о настальгія, нібы ў Юле гадоў гэдак 7 таму. Не для металу. Не для скрыму ці гроўла — ён прызначаны для мілагучных спеваў і таго што адбывалася на сцэне апаратура не вытрымлівала.
1. Грамагорн
У дзяцінстве я выходзіў да дошкі, дагэтуль памятаю, доўга запінаўся, казаў нешта пра тое што вось вершык, пра радзіму пра ніву. А потым набіраў паветра ў лёккія ды пачынаў тэатральны расповед з эмоцыямі і амаль нараспеў.Дык вось тут маем тое ж самае. Хлопцы, канешне, першы раз, але ўспаміны дзяцінства не сыходзілі з думак. Нешта саромячыся ціхенька распавядаюць пра тое што песні пра ліцвінаў, пра полымя… а потым хоба і выдаюць моцны гук, ды адпрацаваную музыку.
Шкада што на гэтай апаратуры яны зліваліся ў кашу з голасу, гітары ды барабану. Між тым вылучыць нешта з гэтае кашы было складана. Хлопцам парада — вучыце вакаліста спяваць. Усё-роўна першыя гады граць прыйдзецца ў маленькіх памяшканнях, і такі голас айчынныя слабенькія мікрафоны не перадаюць, а змешваюць у лайно апасля адметнай колькасці дэцыбел. У такіх выпадках лепш праспяваць.
І нічога дрэннага не будзе, бо тэксты добрыя і кладуцца на распеў гэтаксама выдатна (Атрымаецца такі лагодны «Зніч» у выніку, чым дрэнна?).
Наступны адмоўны пункт — нічога не робіцца на сцэне. Хлопцы стаяць, граюць, тэхнічна граюць добрую музыку, але ж акрамя дзяўчыны на стукачыках глядзець няма на што, а шкада.
І за гэтай справай незаўважна пачалося «полымя вышэй» якое я загадзя праслухаў і дадаў у плэйліст, але, нажаль, каб не абвесцілі на канцэрце не пазнаў бы недзе да сярэдзіны. Звычайна, калі зачыняеш адно вуха на загружаных хвалях, пачынаеш чуць дзе што ды як грае. Зачыняю. Чую разборліва кашу і бас пасярод яе. Не грайце метал у Салтайме, ну калі ласка…
Хто арганізуе заняткі сцэнічнага майстэрства ды разкаванасці прадракаю вялікія грошы на попрышчы маладых патасных метал-гуртоў
Апошняя спроба разварушыць публіку (да гэтага канешне таньчылі, але ж неяк яшчэ цвяроза) з'явілася рэалізацыяй нямецкага Рамштайн, з іх хітом «Похва», альбо «Pussy». Разварушыла народ, але канчаткова згвалдзіла мае вушы. Часам лепш спяваць чым…
За мову буду біць ссанымі хусткамі! Вучыце, а то пазабіваю
2. Тракцір
Сітуацыя з гукам палепшылася, клявішы чуў яскрава, з мовай сітуёвіна палепш (але ж «прыгласіл», «называецца»), з мелодыкай не так цікава, але ж больш рухова!Гэткі ТГЕ па-беларуску, піўфольк гэта добра, але там складана быць арыгінальным. (Тое ж самае ў акустыцы ды на дзень св. Патрыка — на руках бы носіў).
І толькі настрой палепшыўся як хлопцы разыграліся, разварушыліся… і пачалі граць грамчэй зліўшы гук у тую ж кашу што й у першага гурта. Выйшаў папаліць. Вяртаюся — чую КіШ, дакладна матыў чую… а хлопцы ўжо на маскальскую перайшлі…
Не гожа. Трымайце стылістыку. Каб быць арыгінальным не трэба рабіць трэш. Стварыце вобраз і яго прытрымлівайцеся, і тое датычыцца і мовы, і азбдаблення выступу (піўны фольк не граецца ў звычайных уборах, трэ нешта каларытна-алкагальнае!), і мовы. Ідэя шмат чаго каштуе.
Адзначу толькі што да сярэдзіны спеву пачынаюцца скокі і на тэкст ужо далёка і абыякава. Малайцы… былі б, каб не маскальска мова.
3. В.о.Р
Выйшаў Пасікера. За ім чуецца Гага, Старуорс ды спробы наладзіць гук.Спробы не ідуць дарма (хлопцы вучыцеся) і гук атрымліваецца лепшы, мабыць, за канцэрт менавіта ў Вэйстлэндаў. Трэш-угар, развязаныя скокі па сцэне, каларытны лідар — маюць тое што патрэбна для каларыту менавіта гэтага гурта, і яно працуе.
Дэзняк такі дэзняк, што яго сапсаваць канешне нават на такой апаратуры амаль немагчыма (былі выпадкі, але не гэты). Тое чаго не хапала па гучанні замянілі выступам, а не хапала шмат чаго. Напрыклад чуць гітары асобна ў зале было б добра. Тая ж каша, але добра гучала.
У стварэнні атмасферы, адзначце, прымае ўдзел не толькі саліст, але і вар'ят стукачык, і гітарысты. Усе ў дзеянні. Намаганні штучныя — вынік агульны.
Варта ды Кліч — у наступнай частцы.
14 каментароў
Навошта схаваў асноўную артыкул пад спойлер? Пад спойлер запіхваецца «не патрэбны тэкст», ці падказкі «капітана». Тэгам <кат> абрэж.
Главы лепш выдзяляць не тоўстым тэгам, а тэгам <глава>
А яшчэ для нумараваных сьпісаў гэтак жа ёсць свой тэг
Тым не менш, самім вельмі жадаецца пазбавіцца ад кашы музычнай, ды і мелодыі нашыя данесці да сухачоў, а не толькі сцяну з гуку. Дарма, што ўсё ж такі апаратура не дазваляе…
ЗЫ: А так дзякуй ) цікава было пачытаць )
Саромячыся размаўляў хлопча паміж спевамі, збіваўся, запінаўся, рабіў памылкі — гэта заўважна і кідаецца ў вочы, альбо загадзя вылосваць да стану аўтаматызму, альбо казаць менш.
Чэлес паказваць не трэба, але ж быць жвавым, альбо неяк эмоцыямі граць *наппрыклад*, альбо зрабіць антураж, касцюмы, можа нейкае ўзаемадзеянне падчас выступу (тыя ж піратэхнічныя вырабы падчас Полымявышэй, няхай выганяць — але ж усе памятаць будуць пра вас), і інш. інш. інш.
І вучыцеся, на ўсялякі выпадак, кожны спеў яшчэ і проста спяваць. Вакаліст не хоча — усім гуртом заспявайце, будзе моцна выглядаць :) таксама ўзаемадзеянне, ташчэмта, напрыклад.
Прыгожую, свалаты, пасадзілі)) вось таксама варыянт — стукачыка наперад вымяшчаць, ды напрыклад якім уздабленнем, сукенкамі незвычайна патаснымі дадаць. Незвычайнасць — можна яе выкарыстаць.
Усе казалі пра энергію і драйв. Пра тое, што наш вакаліст выдатна вядзе гутарку з людзьмі, пра тое, што мы як раз ткі разагрэлі людзей.
А вось гралі мы зусім не тэхнічна і месцамі надта збіваліся. Да і наогул у плане музыкі мы выступілі жудасна.
І гэта неяк дзіўна казаць каб наш вакаліст раптам стаў спяваць чыстым голасам: у нас нібыта музыка такая, ды і ўвогуле гэта метал-канцэрт (ці я памыляюся?)
Не заўважыў, што б наш вакаліст казаў, што небудзь на расейскай мове, альбо не правільна размаўляў па беларуску.
Таму я ўзяў парасон, і падрыхтаваўшыся да таго што лайно ў мяне кідаць такі будуць апісаў усё з боку гледжання вонкавага, скептычнага, адзначаючы моманты якія трэба ўдакладняць.
Пра тое што тут нічога добрага не будзе напісаў спачатку, але схлусіў. Тут вонкавы погляд.
Знутрысь было інакш, энэргетыка, драйв, запал. Народ скочыў, падпявалі, песні ведаюць. Выдатна, і можа нават напішу пра гэтае здарэнне ў іншым допісу, але ж пакуль буду асвячаць тыя моманты, якія трэба выпраўляць, рэдагаваць.
*Гутарка была слабая. Шчыра кажу запінаўся, спачатку не слухалі (адмаўляць будзеш?). За моўныя памылкі наступным разам заб'ю! І яны былі, наступным разам нататнічак завяду спецыяльна для вас (а так толькі на другім гурце запісваць пачаў).
А вось тое што збіваліся калі гралі якраз чуваць не было.
Метал, прабачце, існуе толькі з гроўлам ці скрымам? «Гэта метал-канцэрт» — Што за аргумент? Не, ты не памыляешся, але метал гэта не толькі «я суперова блюю ў мікрафон», гэта можна яшчэ і спяваць! Уяві сабе!!! Справа ў тым што бліжэйшыя 10 год прыйдзецца падладкоўвацца пад клюб, а не пад сябе, таму майце альтэрнатыўны варыянт (на выпадак кшталту Салтайму).
Заўсёды з вамі, паганы скептычны і крытычны да дробязяў. Прамяні кахання пыш-пыш!