Джон Пятручы: 11 лепшых прог-рок альбомаў усіх часоў
Апублікавана
у
Пясочніца

Джон Пятручы не мае патрэбы ў прадстаўленні. Гітарыст-віртуоз, заснавальнік «Dream Theater» і «Liquid Tension Experiment», удзельнік праекту «G3», адзін з лепшых гітарыстаў сучаснасці. У 2010 г. часопісам «Guitar Player» быў прызнаны «лепшым гітарыстам у накірунку метал» («Best Metal Guitarist»).
Што можна яшчэ дадаць? Застаецца толькі даведацца, якая музыка, якія выканаўцы найбольш ўплывалі на станаўленне асобы такога вялікага інструменталіста.
— Я б сказаў, што маё знаёмства з прог-рокам адбылося, калі я пачуў гурт «Yes», — кажа Джон Пятручы, гітарны кароль «Dream Theater». — Калі я рос і пачынаў станаўенне як музыкант, я слухаў у асноўным класічны рок — Цэпелінаў, AC/DC, Сабат. З новай музыкай мяне звычайна знаёміў старэйшы брат майго сябра. «Вы павінны гэта пачуць, — казаў ён і працягваў нам копію „Fragile“ (альбом гурта „Yes“ — L.K.)»
Па словах Пятручы, "Fragile" запальваў нешта ў яго душы, і ён зразумеў, што рок можа выходзіць па-за межы ўсталяваных музычных структур. «Спевы „Yes“ былі даўжэйшымі за 3 хвіліны, — кажа ён, — а іх гучанне не абмяжоўвалася выкарыстаннем гітары, басу і барабанаў. Тут былі клавішы, шмат клавіш. Музыканты не зацыкліваліся на памерах 4/4».
Да моманту, калі Джон Пятручы вучыўся ў прэстыжным музычным каледжы Берклі, яго густы былі ўжо сфарміраванымі. У Берклі ён і басіст Джон Маюн, яго сябар яшчэ з сярэдняй школы, сустрэлі барабаншчыка Майка Партнога. Утрох хлопцы аснавали праект, які нараклі «Majesty». Менавіта яму ў будучым мелася стаць сусветна вядомым «Dream Theater».
— Мы проста пісалі такую музыку, якая ў нас атрымлівалася, — кажа Пятручы. — Людзі, пачуўшы першы альбом «Dream Theater» ці некаторыя з нашых дэма, пыталі:«Вы што, хлопцы, паходзіце з Канзасу? Ваш саўнд вельмі падобны да некаторых прог-гуртоў адтуль. — Гэта было дзіўна, бо мы паходзілі з Лонг-Айленда (Нью-Ёрк), былі значнымі прыхільнікамі „Rush“, „Yes“ і аматарамі року і металу».
Дух прагрэсіўнага року і музычны вопыт, назапашаны з яго падлеткавых гадоў аказалі істотны ўплыў на Пятручы як музыканта і аўтара песень. "Я слухаў свае інстынкты, — кажа ён. — І маім самым вялікім жаданнем як музыканта было паспрабаваць зрабіць нешта новае, чаго яшчэ ніхто не рабіў".
Dixie Dregs — Night Of The Living Dregs (1979)

Аднойчы я вырашыў, што хацеў бы стаць лепшым як гітарыст, і пачаў звяртацца да інструментальнай музыкі. The Dregs, Al Di Meola, Allan Holdsworth — усе яны аказалі на мяне рэальны ўплыў
Iron Maiden — Piece Of Mind (1983)

Я думаю, што гэта першы альбом, дзе я вывучыў усе гітарныя партыі. Я ведаў кожную ноту, кожнае сола. Дзякуючы гэтаму я даведаўся, як музыкі пішуць свае песні і робяць на іх аранжыроўкі. Мэйдэны таксама былі ў гісторыі. Не мае сэнсу, што гісторыя ўзята з кнігі, фільма ці ўяўляе сабой проста нешта арыгінальнае. Яна стварае шмат яркіх вобразаў.
Па розных прычынах мне падабаюцца абодва гітарысты. Адна з галоўных прычын, чаму я граю партыі Эдрыяна Сміта, заключаецца ў яго прыгожых вібрата. Я б сказаў, што «Piece Of Mind» запавольвае сваю хуткасць, і калі я чую ноты на палове хуткасці «rrraaaaahhhh, rrraaaaahhhh», тады я разумею, што такое сапраўднае вібрата.
А сола Дэйва Мюрэя вясёлыя. Ён рабіў шмат легата і іншыя уаў-уаў рэчы, характэрныя для рок-н-ролу. Вялікі музыкант.
Marillion — Misplaced Childhood (1985)

Калі вы можаце дасягнуць узроўню «Misplaced Childhood», то адчуеце прыход да нірваны!
Акрамя таго, гэта першы прыклад, я думаю, у прагрэсіўнай музыцы, дзе тэксты так кранаюць душу. Гэта не нейкая выдуманыя гісторыя. Тыя эмоцыі, якія выражаюцца праз гэтую неверагодную музыку, аказалі вялікі ўплыў на мяне, як аўтара лірыкі і музыкі".
Metallica — Master Of Puppets (1986)

Канешне, я чуў і некаторыя раннія песні «Metallica» перад «Лялькамі», але цалкам я закахаўся толькі ў дадзены альбом. Людзі могуць сказаць: «Ён не такі ўжо і прагрэсіўны», але яно так. Песні па даўжыні, памерах і гітарным гуку з дакладнай, цяжкай рытмікай правай рукі — гэта тое, што стала неабходным для гуку «Dream Theater».
Ozzy Osbourne — Diary Of A Madman (1981)

У руках Рэндзі электрагітара была моцнай жывой кампазіцыйнай сілай. Яна адрознівалася ад «Yes» і «Marillion». Выкананне Рэндзі было файным ва ўсім.
Класічны ўплыў на акордавую прагрэсію і мінорнае гучанне — скажыце мне, ці не чуеце вы гэта ў Dream Theater? Вельмі важны рэліз.
Pink Floyd — The Wall (1979)

Яно як вялікая ідэя, што проста прымушае рухыцца наперад. І справа не ў тым, што ў вас канцэптуальныя песні і нават канцэптуальны альбом. З альбому «The Wall» ўсё: альбом, песні, вершы, гастролі, кіно — усё з'яўляецца часткай адной гісторыі.
І, вядома, ёсць Дэвід Гілмар — бліскучы блюзавы гітарыст з поўным разуменне аб тым, як выкарыстоўваць свой інструмент, каб ствараць мелодыі.
Return To Forever — Romantic Warrior (1976)

Тут, напэўна, больш ф'южнавых тэм, як у «The Dregs», што былі вельмі добрай бандай, граючай ф'южн, і гэта ёсць важны элемент у творчасці «Dream Theater». Калі мы сабраліся разам, то пачалі граць музыку не толькі як прогеры «Yes» і «Rush» з доўгімі песнямі і апавяданнямі, але і з адхіленнем у метал, як Мэйдэн.
Да таго ж мы выкарысталі усе магчымасці фьюжна з моцным акцэнтам на інструментальны феерверк. Усе імкнуцца быць на вяршыні валодання сваімі інструментамі з магчымасцю імправізаваць. Дзякуй альбому «Romantic Warrior»
Rush — 2112 (1976)

Акрамя свайго неверагоднага барабаннага майстэрства Ніл Пірт склаўся як лірык. Я б сказаў, што ён аказаў на мяне самы буйны ўплыў у гэтым стаўленні. Тое, як развіваецца апавяданне, з'яўляецца сапраўды дзіўным. Гэта прыцягвае мяне і па сённяшні дзень. «2112» з'яўляецца адным з лепшых альбомаў, які я калі-небудзь чуў.
Rush — Hemispheres (1978)

Вы атрыміваеце тут усё. Доўгія спевы, нетрадыцыйныя аранжыроўкі, пашыраныя інструментальныя пасажы. «Rush» не баяліся ламаць свае песні, каб потым вярнуцца ў папярэдні рытм.
Дзіўна, наколькі велічна «Rush» гучыць тут. Узаемадзеянне паміж гітарай і басам неверагоднае.
Yes — Fragile (1971)

Канешне, я спрабаваў цалкам навучыцца граць спеў «Roundabout». Тут знаходзіцца адна з самых інтрыгуючых гітарных партый Стыва Хоў. Ён грае так, каб гітара знаходзілася «унутры» іншых інструментаў. Гэта не проста тыповы матэрыял гітарыста накшталт: «Ну, я буду граць акорды тут, а там буду граць сола". Ён грае тое, што з'яўляюцца інтэрактыўным, пераплятаючы лініі і матывы.
Там 12-струнная гітара, простая акустыка, электрыка, педалі — усё гэта робіць матэрыя значным. Там так шмат цікавых «прымочак». Стыў даказаў, што яны з'яўляюцца добрым аркестровым элементам для рок-групы.
Yes — Close To The Edge (1972)

Тытульны спеў ламаецца ў сярэдзіне, а за гэтым ідзе вельмі прыгожая мелодыя. Я слухаў яго зноў і зноў і зноў. Буйныя мелодыі, вялікія гукі — гэта ашаламляе. Тут былі ўсе элементы, гук і стыль, тут было ўсё, што мы хацелі узяць да сябе.
Тое ж тычыцца і спеваў. Вы слухаеце Джона Андэрсана, яго высокі голас і багатыя гармоніі. Яно не падобна на тое, што звычайна робіць спявак у рок-гурце. Голас Андэрсана вельмі прыгожы, і ён зрабіў музыку яшчэ больш прыгожай".
0 каментароў